SELAMAT DATANG KE BLOG STUDENT

JOM JANA INCOME SEKARANG!!

Saturday, September 10, 2011

Imam menunggu jemaah(solat jumaat)

salam sejahtera semua...byk keje sk la..nk updte blog pn x smpt...jumaat lps..wak2 blk sk ujan bkn men lbt lg...ak redah ujan...bsh gk la skit..smpai umh dh kul 1..ak b'siap nk g msjd..mak aku ckp kalau x g tkt nti xde org kt msjd..nsb plak ujan dh mula reda..ak pn apa lg go to mosque..sampai je ak kt tmpt park mtr, n dah setle park..(ni btl2 br lps park)..pakcik dlm masjid 2 trs pggl aku masuk msjd...sampai aku dpn pntu masjid,aku t'dgr sorg pakcik ni tnya kt sorg lg pakcik ni.."dah cukup ke".."cukup dah"...aku pn geleng kepala,nak t'gelak pn ada..aduyai soma jemaah sekali dgn imam menunggu untuk cukupkan 40 jemaah..yela,law x ckup cmne nk solat jumaat..kn syrt solat jumaat kna ckupkan org dlu..aku pn trs g amek air smbhyg...azan pn b'kumandang, mula la rmai dtg msjid..ujan pn dh cm nak b'henti waktu 2...ALLAH maha berkuasa memberikan n memberhentikan ujan...waktu nak g masjid hujan berhenti..waktu nak blk masjid, hujan dtg blk..."jika seseorg hamba itu b'fikir dia mampu lakukan sglanya, dia silap kerana ALLAH lebih berkuasa daaripadanya."

No comments:

Popular Posts

Translate