SELAMAT DATANG KE BLOG STUDENT

JOM JANA INCOME SEKARANG!!

Friday, November 18, 2011

cuti sekolah bermula.....

Assalamualaikum,salam sejahtera,salam 1 Malaysia.....ermmmm,lama kn aku x updte blog aku ni...aku ada byk cite nak kongsi...sebenarnya aku x updte sbb aku xtau nak tulis apa..tarikh hari ni,18-11-2011(jumaat)..esok sabtu,bermula la cuti sekolah aku...sebulan lebih cuti..kalau pelajar U diaorg akan panggil cuti sem..aku ni PRA-U je,tp blh gak la panggil cuti sem...hehehehe....assignment(keje sekolah,tp sbb pra-u,aku nk gk bnyi dia grand gitu) pun byk nk kna siapkan...aduyai...tp xpe la..sbb thn dpn ak dh nk grad(abis sekolah)..tahun depan tahun yang mencabar bagi aku coz kena imbangkan masa utk bljr n sebagainya.....tahun depan bakal mula la buku baru aku dalam mengejar cita-cita n ehem2,mungkin juga cinta =)....STPM,uuuuuuuuuu,gerun aku dgr....tp utk grad,kna gak la hadapinya...urmmm,ckp psl cinta..aku ada 1 cite..al-kisahnya ada sorg mamat ni dia jth ati kat sorg kwn dia ni...pnjg cite ni,tp blh kot pndekkn....oppsss,lupa pulak nak gtau nama mamat tu..ok,nama dia fauzi n kalau x silap aku nama pompuan yang dia minat tu nama dia aminah kot...xkisah la nama tu...cite dia cam ni...bayangkan......................................hehehehe...one day,fauzi ni xtahan menyimpan perasaan yg dia suka kat aminah...dia memikirkan cara untuk memberitahu aminah,tetapi sebenarnya dia gak takut nak gtau...yela,blm tentu lg keputusannya...dia terus memikir dan akhirnya dia cuba memberanikan dirinya memberitahu aminah...tanpa disangka rupanya aminah juga mempunyai perasaan yang sama...dan akhirnya mereka saling meluahkan perasaaan..mereka saling mesej,bertanya khabar walaupun mereka study d tempat yg sama..alhamdulillah mereka semakin rapat,tetapi masih menjaga tatasusila sebagai muslim dan muslimah....fauzi bercadang untuk berjumpa dengan keluarga aminah untuk memberitahu perasaannya terhadap aminah,namun aminah belum bersedia..akhirnya fauzi terpaksa mengambil keputusan utk menundakan pertemuannya dgn ibu bpa aminah...peperiksaan akhir tahun bakal tiba,mereka study bersama-sama dan sentiasa mengejutkan 1 sama lain untuk bangun study...selepas peperiksaan dan keputusan di keluarkan..result fauzi kurang memuaskan....fauzi frust dan dia sangat memrlukan aminah pada saat itu untuk menaikkan semangatnya...tekanan semakin kuat apabila fauzi dan aminah bergaduh..fauzi risau jika dia ada membuat salah,maka fauzi tidak putus-putus memohon maaf....setelah hampir dua hari bergaduh,aminah menghantar mesej kepada fauzi.."maafkan saya fauzi,saya rasa kita tidak sesuai..saya tak layak untuk awak..maafkan saya fauzi"...berkecamuk hati fauzi apabila membaca mesej tersebut...dengan perasaan yang sedih dan kecewa...fauzi keluar pada malam itu,utk pergi ke suatu tempat yang dia jdkannya sbg tmpat utk merehatkn dri atau menenangkan diri...sedih+kecewa+hampa+tekanan..semuanya dirasai fauzi pada ketika itu...saat fauzi memerlukan aminah kerana tertekan dgn keputusan peperiksaan yang di terimanya,kini fauzi menerima tamparan hebat dari mesej yang di hantar daripada aminah...dua perkara yang telah membuatkan ati fauzi berkecamuk...sebenarnya fauzi bercadang utk keluar bersama dgn aminah pada minggu hadapan..tetapi tidak sempat utk memberitahu aminah,mesej aminah mendahului segalanya.....hari demi hari berlalu,fauzi masih kecewa dgn keputusan aminah...fauzi yg jenis bukan memaksa hanya menerima segalanya namun hatinya terluka...fauzi sentiasa merindui saat lalu iaitu ketika aminah sudi berjalan dgnnya ketika pulang sekolah..kini,semuanya tidak akan berlaku lagi...fauzi bgaikan keseorangan membina semangat baru..ungkapan yang fauzi ingin ungkapkan tidak kesampaian....setelah sekian lama mereka berdiam diri apabila bersua muka..fauzi cuba memberanikan diri untuk bersuara...hanya sekadar bertegur tentang pelajaran untuk seketika...cuti sem bakal bermula esok,fauzi yang sentiasa menyimpan lagi perasaan terhadap aminah melihat aminah untuk kali terakhir sebelum bermulanya cuti sem...fauzi pulang ke rumah menunggang motosikal...ketika membelok ke selekoh,sebuah lori muatan berat terus merempuhnya....................dooomm,bagaikan 1 letupan kedengaran...darah banyak keluar dari kepala fauzi..suhaila,rakan baik kepada aminah ternampak kejadian itu dan terus meluru kepada fauzi..suhaila ternampak 1 stiker yang terpelanting dari raga motor fauzi..dibelakang stiker tersebut tertulis nama aminah...suhaila tanpa membuang masa terus menghubungi ambulans dan aminah untuk memberitahu perkara yang terjadi kepada fauzi..fauzi dihantar ke hospital untuk menerima rawatan...suhaila turut pergi ke hospital tersebut...tet,tet,tet,tet,tet,tetttttttttttttt.....aminah tiba di hospital dan terlihat keluarga fauzi sedang menangis..aminah bertanya kepada keluarga fauzi tentang keadaan fauzi...keluarga fauzi tidak menjawab tetapi hanya sekadar menggeleng sambil menangis...aminah bagaikan tidak percaya..suhaila memberitahu aminah bahawa fauzi baru sahaja meninggal dunia.....suhaila mengeluarkan stiker dari begnya dan memberikan kepada aminah...stiker tersebut tertulis perkataan

Aminah menangis apabila melihat stiker tersebut kerana dia pernah menyakiti hati fauzi namun fauzi tetap mencintainya....betapa tulus hati fauzi namun tidak di hargai oleh aminah...aminah terus menerus murung..setelah sebulan barulah aminah ok sedikit...tetapi aminah tetap mengingati fauzi..nasi telah menjadi bubur...aminah bertekad untuk menghargai orang yang ada di sisinya pada masa akan datang,kenangan bersama fauzi tetap tidak dilupakan...
pesanan kepada pembaca : hargai insan yang menyayangi anda kerana apabila dia pergi,dia tidak akan kembali lagi...

1 comment:

Unknown said...

rasanya banyak lagi perlu di perbaiki kan?ni first time ak tulis tentang cerita...walaupun sedikit sebanyak tentang khidupan aku...thanks spe yang baca....

Popular Posts

Translate